X

قیمت دستگاه خامه گیر خانگی و صنعتی

09128472398 کارشناس فروش
خامه گیر چیست ؟
فروش انواع خامه گیر ها در مدل های مختلف خانگی و صنعتی و کاربری برقی و دستی
البرز برودت
البرز برودت

در این مقاله قصد داریم تا درباره ی دستگاه خامه گیر با شما صحبت کنیم درباره ی انواع آن نحوه ی کار آن و همچنین ویژگی های آن که مطمئنم برای شما مفید خواهد بود پس با ما همراه باشید.

خامه گیر چیست؟

خامه گیر

دستگاه خامه گیر یا به نام دیگر دستگاه چرخ شیر ( به لاتین separator) می باشد که شما با استفاده از آن می توانید از شیر خامه گرفته و از آن استفاده کنید. شما با این دستگاه می توانید چربی داخل شیر را از آن گرفته و آن را تبدیل به خامه کنید. همچنین میزان چربی جدا شده با از شیر با استفاده از پیچ روی دستگاه قابل اندازه گیری است یعنی شما می توانید تعیین کنید که خامه کم چرب داشته باشید یا پرچرب که این بسیار ویژگی مفیدی است. 

چرا به خامه گیر نیاز داریم؟

شاید به خود بگویید که تا وقتی خامه های پاستوریزه و کارخانه ایی در مغازه ها موجود است ما چه نیازی به خامه گیر داریم ولی همانطور که می دانید آن خامه ها به دلیل مواد نگهدارنده زیادی که در آن ها وجود دارد برای بدن نه تنها مفید نیستند بلکه ممکن است مضر هم باشند. همانطور که می دانید امروزه مردم بسیار به رژیم غذایی اهمیت می دهند و دوست دارند که چیز های سالم بخورند. شما با استفاده از دستگاه خامه گیر می توانید خامه ای کاملا ارگانیک و طبیعی درست کنید و از آن لذت ببرید. 

قیمت دستگاه خامه گیر 

قیمت دستگاه خامه گیر با توجه به مدل آن متغیر است ولی این موضوع مشخص است که قیمت دستگاه خامه گیر دستی از مدل صنعتی آن ارزان تر است. برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه خامه گیر می توانید با کارشناسان ما در البرز بردوت تماس بگیرید. 

اجزای خامه گیر 

دستگاه های خامه گیر از یک الکتروموتور تشکیل شده است و همچنین یک همزن روزنه دار که با استفاده از آن چربی از شیر جدا می شود. همچنین این دستگاه ها دارای یک تایمر می باشد که زمان تمام شدن عملیات را نشان می دهد. همچنین بدنه ی این دستگاه ها دارای بدنه استیل و ضد زنگ هستند چون اگر بدنه زنگ بزند به دلیل اینکه زنگ زدن یه عمل شیمیایی است شیر و خامه را آلوده خواهد کرد. این دستگاه ها دارای یک کاسه شیشه ای یا استیل برای تولید فرآورده است. همچنین همانطور که در ابتدا مقاله نیز گفتم روی این دستگاه ها یک پیچ تنظیم کننده درصد چربی است که بسیار کاربردی است. 

انواع خامه گیر 

خامه گیر دستی

خامه گیر ها از نظر کارکرد به دوسته برقی و دستی تقسیم می شوند. در ادامه به توضیح ویژگی های هریک خواهیم پرداخت.

خامه گیر دستی

در خامه گیر های دستی برای جداسازی چربی از شیر باید اهرم تعبیه شده روی دستگاه را همواره بچرخوانیم تا آن وقت همزن به گردش درآمده شیر را هم بزند و چربی را از آن جدا کند ولی توجه داشته باشید که همزن های دستی توانایی جداکردن کامل چربی از شیر را ندارند و فقط برای مقداری خامه برای مصرف روزانه مناسب است.

خامه گیر برقی 

خامه گیر های برقی به دلیل اینکه از انرژی الکتریکی استفاده می کنند سرعت و قدرت بیشتری دارند و می توانند چربی را به طور کامل از شیر جداکنند یعنی مقدار خامه ی بیشتری در ازای شیر در اختیار ما قرار می دهند. ولی یک مشکلی که دارد این است که مصرف برق این دستگاه ها بالاست.

انواع خامه گیر برقی 

خامه گیر صنعتی

در ادامه به انواع خامه گیر های برقی می پردازیم و ویژگی های هریک را برای شما توضیح خواهیم داد. 

خامه گیر برقی خانگی 

این خامه گیر بسیار کوچک می باشند و به حالت رومیزی استفاده می شوند و ظرفیت آن ها پایین بوده مثلا 80 لیتر ولی به عنوان مصرف خانگی و یا کسب درآمد در منزل گزینه خوبی برای شما می باشد. 

خامه گیر یا سپراتور نیمه صنعتی 

این دستگاه ها به دلیل ظرفیت و قدرت بالا برای فروشگاه ها و دامداری ها بسیار مناسب می باشند. ظرفیت های این دستگاه ها معمولا بین 100 تا 250 لیتر است. 

خامه گیر یا سپراتور صنعتی 

خامه گیر صنعتی مناسب کارخانه های لبنیاتی و دامداری های بزرگ است. این دستگاه ها به دلیل بازدهی بالایشان بسیار اقتصادی و سودمند هستند. این دستگاه های ظرفیت های بسیار بالایی دارند مثلا 5 تن. 


  • انواع دستگاه خامه گیر کدام اند؟

    دستگاه خامه گیر از نظر کاربرد دارای دو مدل خانگی  و صنعتی از نظر کارکرد دارای دو مدل دستی و برقی است. 

  • قیمت دستگاه خامه گیر چقدر است؟

    قیمت دستگاه خامه گیر با توجه به مدل آن ( دستی یا برقی) متفاوت است. 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید