X

شربت سردکن چیست؟

09128472398 کارشناس فروش
شربت سردکن چیست؟
البرز برودت
البرز برودت

در این مقاله قصد داریم تا درباره ی دستگاه شربت سردکن ها انواع آن ها و طرز کار آن ها با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید تا بتوانیم نکاتی مهم را برای شما بیان کنیم تا بتوانید در هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

شربت سرد کن چیست؟

شربت سردکن

خب اول از همه بریم به سراغ اینکه شربت سردکن چیست و چه کاری انجام می دهد؟ در واقع می توان گفت که شربت سردکن ها دستگاه هایی هستند که با استفاده از آن ها می توان شربت و آبمیوه را هم زد و خنک کرد. این دستگاه ها کاربرد های بسیاری در آبمیوه فروشی ها بستنی فروشی ها مراکز تفریحی مثل شهربازی ها و ... دارند. 

شربت سردکن ها به دو دسته خمره ای و پمپی تقسیم می شوند که در قسمت های بعد به آن ها خواهیم پرداخت. این دستگاه ها معمولا دارای چند مخزن هستند که می توان در آن ها شربت را خنک و تازه نگه داشت. شربت سردکن های خمره ای و پارویی مجهز به همزن می باشند که می توان در مخزن آن ها انواع شربت ها و تخم شربتی ها مثل خاکشیر را نگهداری کرد. شربت سردکن های خمره ای معمولا دارای یک مخزن و مدل پمپی دارای دو سه و چهار مخزن هستند. در ادامه به توضیح کامل ویژگی های هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

شربت سردکن خمره ای 

شربت سردکن خمره ای

در شربت سردکن های خمره ای معمولا از یک مخزن استفاده می شود ولی این به دلیل گنجایش کم آن ها نیست. گنجایش مخزن آن ها معمولا 20 لیتر است. همچنین این دستگاه ها دارای یک همزن می باشند که با وجود این همزن می توان شربت های پالپ دار و تخم شربتی ها را در آن نگهداری کرد. از این مدل از شربت سردکن ها معمولا به عنوان دوغ سردکن نیز استفاده می شود. 

موتور های این دستگاه ها معمولا مانند موتور های یخچال های خانگی از جنس هرماتیک هستند. جنس بدنه آن ها از براساس استاندارد جهانی از نوع 304 بوده که ضد زنگ و مقاوم است. مخزن آن ها پلی کربنات است که هم در برابر ضربه مقاوم هست و واضح و شفاف است و داخل آن قابل مشاهده است. شیر خروجی مخزن شربت سردکن ها معمولا یا پدالی است یا دکمه ای. ظرز کار شربت سردکن خمره ای کاملا خودکار است. فقط کافی است دمای خنک کنندگی آن را تنظیم کنید و همزن را روشن کنید. در مدل های ساده تر و ارزان تر باید خودتان به صورت دستی همزان را خاموش و روشن کنید. 

شربت سردکن پمپی

شربت سردکن پمپی

همانطور که در بالا گفتیم این شربت سردکن ها دارای دو سه و چهار مخزن هستند که هرچه تعداد آن ها بیشتر می باشد می توانید شربت های مختلف بیشتری را در آن آماده نگهدارید. در این دستگاه ها با یک پمپ شربت ها را هم می زند و خنک نگه  می دارد. در مدل های ارزان تر و ساده تر از یک میکسر یا پارو برای هم زدن استفاده می شود.

هر چه تعداد مخزن ها بیشتر باشد قدرت خنک کنندگی موتور بیشتر است. این شربت سردکن ها نیز مانند مدل خمره ای از استیل 304 استفاده می کنند و مخزن آن ها نیز از پلی کربنات است. در این دستگاه ها برای هر مخزن یک شیر خروجی تعبیه شده است. شیر خروجی معمولا در این مدل از نوع پدالی می باشد. این شربت سردکن ها ظاهری شیک دارند و از آن ها در آبمیوه فروشی ها و کافی شاپ ها استفاده می کنند. این دستگاه ها هنگام کار صدای کمی تولید می کنند و مصرف برق پایینی دارند. 

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید