X

خرید انواع سردخانه صنعتی

09128472398 کارشناس فروش
سردخانه صنعتی

طراحی و ساخت انواع سردخانه صنعتی. 0 تا 100 طراحی تا اجرا و پشتیبانی تمام قطعات آن. گروه البرز برودت مجری انواع سردخانه های صنعتی می باشد که در زمینه ساخت سردخانه فعالیت دارد

البرز برودت
البرز برودت

ویدئو سردخانه صنعتی

امروز قصد داریم تا در این مقاله شما را با سرد خانه های صنعتی آشنا کنیم. می خواهیم اطلاعاتی را درباره ی انواع سردخانه صنعتی اجزا و ویژگی های آن و همچنین کاربرد هر یک را به طور کامل برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

سردخانه صنعتی چیست؟

سردخانه صنعتی

سردخانه های صنعتی همانطور که می توان از اسمش آن را حدس زد به مکانی گفته می شود که در آن سرما تولید می شود. اگر بخواهم کامل تر بیان کنم سردخانه به مجموعه ی تاسیسات یک ساختمان گفته می شود که برای نگهداری موادی که امکان فاسد شدن را دارند مثل مواد پروتئینی، دارویی، غذایی و ... مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع تجهیزات این ساختمان ها باعث تولید هوای سرد شده و دمای آن محل را پایین می آورند تا از فاسد شدن و خراب شدن مواد جلوگیری کنند. 

از گذشته های خیلی دور انسان ها برای نگهداری مواد غذایی دست به کار های مختلفی می زدند. مثلا آن ها را چال می کردند یا در محل های خنک مثلا سردابه ها و .. آن ها را نگهداری می کردند و حتی گاهی اوقات برای نگهداری آن ها از یخچال های طبیعی استفاده می کردند. به همین با پیشرفت تکنولوژی بشر به فکر ساخت یخچال افتاد و یخچال های زیادی با طرز کار های مختلف در طول تاریخ ساخته شده اند که آخرین آن نیز یخچال هایی بودند که با گاز فریون کار می کردند  ولی خب به دلیل مشکلات محیط زیستی این یخچال ها نیز از دور خارج شدند و تولیدشان متوقف گردید.

امروزه عمل بسیار پیشرفت کرده است و هرچور دستگاه و یا مکان سرمایشی را می توان تولید کرد که هر کدام با ویژگی های خاص خود کاربرد های متفاوتی دارند. از مدل های دیگر سردخانه می توان به سردخانه جسد و سردخانه خودرو نیز اشاره کرد. 

اجزا و تجهیزات سردخانه صنعتی

در ادامه به اجزا و تجهیزات یک سردخانه صنعتی اشاره می کنیم. هر کدام از این تجهیزات وظیفه ای را به عهده  دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. 

کمپرسور 

کمپرسور سرد خانه صنعتی

می توان گفت که کمپرسور مهم ترین بخش از تجهیزات یک سرد خانه است که وطیفه ی آن فشرده سازی گاز مورد بهره و مورد استفاده می باشد و در هنگام این فشرده سازی دمای گاز بسیار بالا می رود. در سردخانه های صنعتی معمولا از دو نوع کمپرسور اسکرال و اسکرو استفاده می شود. 

کندانسور 

کندانسور سردخانه صنعتی

کندانسور سردخانه یکی از مجموعه کامل چیلر سردخانه ای است که بین کمپرسور و شیر انبساط چیلر قرار گرفته و وظیفه آن تغییر حالت مبرد گازی به مبرد مایع است. در واقع کندانسور سردخانه ، مبدل حرارتی است که با خنک کردن مبرد توسط آب یا هوا باعث تغییر فاز مبرد از حالت گاز به مایع می شود تا سیکل تبرید تراکمی ادامه یابد.

کندانسور که گاز گرم شده ناشی از فعالیت کمپرسور را خنک می‌کند این گاز نسبت به گازهای دیگر مانند فرئون خطرات زیست محیطی کمتری در پی دارد و به راحتی می‌تواند تا ۲۰ سال بدون هیچ‌گونه مشکلی درون سیستم مورد استفاده قرار بگیرد.

اوپراتور 

اوپراتور سردخانه صنعتی

سیستم سردکننده سردخانه دارای چهار بخش است که شمال یونیت اوپراتور و یونیت کندانسور است و که از کمپرسور و شیر انبساط تشکیل می شود. که در یک مدار بسته ماده می برد بین این چهار بخش با لوله کشی به چرخش درآمده و عمل سردسازی هوای داخل سردخانه را انجام می دهد. کمپرسور به همراه یونیت کندانسور در بیرون از سردخانه و بر روی یک شاسی جاسازی شده و همانند شکل زیر ماده مبرد (گاز فریون) بین این اجزا به گردش در می آید تا هوای درون سردخانه توسط اواپراتور سرد شود

اوپراتور یا به عبارت دیگر دمنده ی هوا به منظور خنک کردن اتاق های سردخانه به کار می رود. وظیفه ی اوپراتور این است که باید گاز سرد شده توسط کمپرسور و شیر انبساط را گرفته و آن را در اتاق پخش کند تا اتاق سرد شود.

انواع سردخانه های صنعتی 

سردخانه ها انواع مختلفی دارند و این به دلیل کاربرد آن ها است.سردخانه های صنعتی به دلیل کاربرد های مختلف و همچنین از نظر جابه جایی به چند دسته مختلف تقسیم می شوند که در ادامه به تمام آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

انواع سردخانه صنعتی از نظر کاربرد

سردخانه های صنعتی از نظر کاربرد به سه دسته زیرصفر، بالای صفر و دو مداره تقسیم می شود که در ادامه هر یک را توضیخ خواهیم داد.

سردخانه صنعتی بالای صفر

سردخانه صنعتی بالای صفر

منظور از بالای صفر دمای بالای صفر درجه است. در واقع اگر بخواهم واضخ تر توضیح بدهم باید بگویم که سردخانه های بالای صفر مواد را در دمای بالای صفر درجه نگهداری می کنند. خب شاید بگویید که کاربرد این سرد خانه ها چیست. برخی از مواد خوراکی و یا دارویی هستند که اگر در دمای زیر صفر از آن ها نگهدری کنیم فاسد می شوند و بافت هایشان آسیب می بیند به همین دلیل باید این مواد را با این سردخانه ها نگهداری کرد. برایی اینکه مواد فاسد نشوند هم باید آن ها را درجایی خنک و مرطوب نگهداری کرد و هم باید مراقب باشیم تا به دمای انجماد نرسند به همین دلیل این سردخانه ها در این گونه موارد بسیار کاربرد دارند. معمولا این سردخانه ها برای نگهداری موادی مثل میوه جات محصولات لبنی گل و گیاه و ... اشاره کرد. 

سردخانه صنعتی زیر صفر 

سردخانه صنعتی زیر صفر

سردخانه های صنعتی زیر صفر کاملا برعکس سردخانه های بالای صفر هستند. این سردخانه ها مواد را در دمای زیر صفر درجه نگهداری می کنند. این سردخانه ها بیشر برای موادی کاربرد دارند که برای نگهداری آن ها باید آن ها را منجمد کنیم یعنی دمای آن ها را به زیر صفر درجه برسانیم. از جمله این مواد می توان به صیفی جات منجمد گوشت حیوانات و ... اشاره کرد.

سردخانه صنعتی دو مداره

سردخانه صنعتی دومداره

سردخانه دومداره در واقع به سرد خانه ای گفته می شود که می تواند مواد را هم در دمای بالای صفر و هم زیر صفر نگهداری کرد یعنی درواقع می توان دمای آن را تنظیم نمود. یک نکته خیلی مهم در اینجا وجود دارد و آن این است که قبل از تغییر درجه دمای سردخانه باید ابتدا سرد خانه را کاملا از مواد تخلیه کنید سردخانه را با مواد ضدعفونی کننده کاملا پاک کنید و مجدد مواد را درون آن قرار دهیم تا با اینکار از به وجود آمدن بوی نا مطبوع در سردخانه جلوگیری کنیم. البته باید بگوییم که بهتر است برای نگهداری مواد از سردخانه های جداگانه استفاده کرد ولی خب از لحاظ اقتصادی سردخانه های دومداره بهتر است.

انواع سردخانه صنعتی از نظر جابه جایی

از نظر جابه جایی نیز سردخانه ها به دو دسته ثابت و متحرک تبدیل می شوند که در ادامه به هر یک خواهیم پرداخت.

سردخانه صنعتی ثابت

سردخانه صنعتی ثابت

همانطور که از اسمش پیداست سرد خانه های ثابت قابلیت جابه جایی ندارند و آن ها به دلیل بزرگ بودنشان باید در یک مکان ثابت برای همیشه نصب شوند. پس اگر شما جایی مناسب و همیشگی برای سردخانه دارید می توانید از این سردخانه ها استفاده کنید.

سردخانه صنعتی متحرک

سردخانه صنعتی متحرک

سردخانه های متحرک نیز همانطور که از اسمشان پیداست قابلیت جابه جایی دارند آن هم به وسیله ی چرخ هایی که در آن ها نصب شده است ولی خب به دلیل اینکه امکان جابه جایی وجود داشته باشد این سردخانه ها ابعاد کوچک تری دارند که خب این یعنی ظرفیت کمتری نسبت به سردخانه های صنعتی ثابت دارند که خب این بستگی به نیاز شما دارد که بیشتر مقدار فضای سردخانه برای شما مهم است یا جابه جایی آن. 

 

 

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید