X

لیست انواع دستگاه یخ ساز صنعتی

09128195947 کارشناس فروش
یخ ساز چیست؟
البرز برودت
البرز برودت

در این مقاله قصد داریم تا درباره ی دستگاه های یخ ساز انواع آن ها و همچنین طرز کار و ویژگی های آن ها با شما صحبت کنیم. پس اگر قصد خرید یک دستگاه یخساز را دارید تا آخر این مطلب همراه ما بمانید تا همه چیز را خوب بفهمید.

یخ ساز چیست؟

یخ ساز

دستگاه یخ ساز دستگاهی هست که بتواند یخ مورد نیاز ما را برای مصرف طبق استاندارد های تعریف شده تهیه نماید. این استاندارد های خود دو نوع هستند. استاندارد های صنایع غذایی و مصرف و استاندارد های کیفیت ساخت. یخ ساز ها از نظر طرز کار نیز به سه نوع یخ ساز پولکی،بهداشتی و قالبی تقسیم می شوند که در ادامه به نوع پولکی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

یخ ساز پولکی

یخ ساز پولکی

یخ ساز های پولکی بیشتر صنعتی هستند و در جاهایی مثل کشتارگاه ها و پروتئینی ها و ... مورد استفاده قرار میگیرند. چون دستگاه ها یخ را بسیار نازک و کوچک ( اندازه یک سکه ) تولید می کنند به این یخ ساز های پولکی می گویند و البته این نکته را هم بگویم که در کشتارگاه ها فقط به یخ های پولکی و پودری نیاز دارند. 

اجزای یخ سازها 

کندانسور های این یخچال ها دارای دو مدل هوایی و آبی هستند. کندانسور هوایی از طریق فن و گاز فریون خنک سازی را انجام می دهد و در مدل آبی این کار توسط برج خنک کننده انجام می شود. در این دستگاه ها تمام لوله ها از جنس مس می باشند زیرا مس رسانای قوی هست و عملیات خنک سازی را تسریع می بخشد. 

کمپرسور های این یخ ساز ها نیز که موتور اصلی این دستگاه ها به کار می روند وظیفه به حرکت در اوردن گاز فریون در داخل لوله ها هستند. چون کمپرسور بسیار جز مهمی است به آن قلب یخ ساز نیز می گویند. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید