X

لیست قیمت انواع دستگاه اسپرسوساز کافی شاپی

09128472398 کارشناس فروش

در این مقاله قصد داریم تا درباره ی دستگاه اسپرسو ساز انواع آن و تفاوت آن با قهوه ساز با شما صحبت کنیم تا بتوانید در هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید پس با ما همراه باشید. 

اسپرسو ساز چیست؟

اسپرسو ساز چیست

اسپرسو یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب بین مردم است و معمولا در کافی شاپ ها خیلی طرفدار دارد. دستگاه اسپرسو ساز هم همانطور که از اسمش پیدا است می تواند برای ما اسپرسو ساز های بسیار خوبی تهیه کند. اولین نسخه از دستگاه اسپرسو ساز در سال 1884 میلادی در ایتالیا توسط فردی به نام آنجلو موریوندو ساخته شد. این دستگاه کم کم توسط افراد دیگر در طول تاریخ کامل و کامل تر شد تا الان که دستگاهی فوق العاده محبوب است. 

طرز کار اسپرسو ساز

دستگاه اسپرسو ساز آب نزدیک به نقطه ی جوش را از پودر قهوه ی فشرده شده و یک فیلتر می گذراند و در نتیجه یک قهوه کاملا غلیظ و یک لایه کرم روی آن به ما تحویل می دهد که به اسپرسو معروف است. لازم است این نکته را نیز یادآوری کنم که اسپرسو ساز قهوه ساز نیز هست و می توان بسته به دمای آب جوش با آن قهوه های دیگری نیز درست کرد. 

تفاوت اسپرسو ساز و قهوه ساز 

تفاوت اسپرسو ساز و قهوه ساز

همانطور که در بالا گفتیم با اسپرسو ساز نیز می توان قهوه درست کرد ولی منظور ما از قهوه ساز قهوه ی قطره ای است ولی اگر بخواهیم دقیق تر این دو دستگاه را بررسی کنیم در ادامه با ما همراه باشید. 

در دستگاه های اسپرسو ساز برای ساخت اسپرسو باید آب داغ را با فشار از دانه های قهوه گذراند ولی در قهوه ساز آب جوش به آرامی روی قهوه میریزد. از لحاظ کاربری کار با دستگاه های قهوه ساز خیلی راحت تر از دستگاه های اسپرسو ساز است البته اسپرسو ساز های تمام خودکار هم تقریبا مثل آن ها هستند ولی کار با اسپرسو ساز های نیمه خودکار کمی سخت تر است و باید چند بار با آن کار کنیم تا کاملا یاد بگیریم. تفاوت این دو دستگاه در موارد دیگری مثل مدت زمان دم آوری قهوه کیفیت و ریزی قهوه و همچنین نسبت قهوه به آب و مواردی اینچنینی است. 

اجزای اسپرسو ساز 

اجزای اسپرسو ساز

این دستگاه از چندیدن بخش تشکیل شده است که هر یک کاری را انجام می دهند که در ادامه به هر یک را توضیح خواهیم داد. 

بویلر

بویلر یا همان دیگ بخار که به آن جوشاننده نیز می گویند وظیفه کنترل دما و بخار آبی که با فشار به دانه های قهوه می رسد را بر عهده دارد. این قطعه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا هرگز نباید بخار اضافی تولید کند و باید دمای آب را جوری کنترل کند که اسپرسو تولید شود. 

پمپ آب

همانطور که گفتیم اسپرسو از گذراندن آب با فشار زیاد از دانه های قهوه به دست می آید. برای اینکه آب با فشار زیاد از قهوه بگذرد باید یک پمپ آب در این دستگاه وجود داشته باشد. این پمپ ها در دو نوع الکتریکی و دستی تولید می شوند که کار با نوع الکتریکی آسان تر است. 

هد گروپ

هد گروپ همان محفظه ای است که قهوه در آن قرار می گیرد و آب جوش از آن می گذرد. معمولا دستگاه های خانگی دارای یک هدگروپ هستند ولی در مدل های پیشرفته تر مثل دستگاه های در کافی شاپ ها تا هفت هدگروپ می تواند داشته باشد. هد گروپ ها دو نوع هستند. نوع اول هدگروپی است که به بویلر متصل است و وجود آن برای حذف دمای آب حرارت دیده ضروری است و نوع دوم از بویلر جدا است و به آن هدگروپ نیمه متصل گفته می شود. 

پرتافیلتر

پرتافیلتر قسمتی است که در آن سبد پودر قهوه قرار می گیرد. روی این قطعه یک صفحه  کنترل قرار دارد که روی آن سوویچ روشن و خاموش، نشانگر فشار و کنترل کننده حرارت وجود دارد. معمولا در این دستگاه یک دسته چوبی یا پلاستیکی وجود دارد. 

قیمت بهترین مارک دستگاه اسپرسو ساز صنعتی 

قیمت اسپرسو ساز ها با توجه به برند آن ها و همچنین ویژگی ها و کاربرد های هر یک متغیر می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع قهوه ساز با کارشناسان ما در البرز برودت تماس بگیرید. 

اسپرسو ساز دو گروپ Lacimbali


اسپرسو ساز دو گروپ Lacimbali

ابعاد 77*51*47 cm
عملکرد اسپرسو خودکار
نوع اتصال به برق  -
آبگیری  آب شهری 
وزن  60 کیلوگرم
تعداد گروپ  دو عدد 
توان  380-415V3N/50Hz: 4250-5000
نوع بویلر  تک بویلر
نازل آب داغ یک عدد 
نازل بخار  دو عدد 
محصول  ایتالیا 

دستگاه اسپرسو ساز تک گروپ مدل BZ09


دستگاه اسپرسو ساز تک گروپ مدل BZ09

ابعاد 28*43*25 cm
مدل BZ09
شرکت  Bezzera
حجم دیگ جوشان 0.5 لیتر 
حجم مخزن  3 لیتر 
توان  1450تا1750 وات
وزن (ناخالص) 17kg(20kg)
سیستم تغذیه برقی  دارد 
اسپرسو تک گروپ  نیمه حرفه ای BZ09 1GR

دستگاه اسپرسو ساز دو گروپ (حرفه ای) مدل B2016 DE 2GR


دستگاه اسپرسو ساز دو گروپ (حرفه ای) مدل B2016 DE 2GR

ابعاد  52*50*50 cm
وزن ( ناخالص) 63kg(72kg)
مدل B2016 DE 2GR
شرکت BEZZERA
سازنده ایتالیا 
توان 2750 تا 3300 وات 
نازل بخار دارد 
نازل آب داغ دارد 
سیستم تغذیه برقی 
ظرفیت دیگ جوشان  11 لیتر

 


سوالی دارید؟ بپرسید...

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید